2011/09/12

Överraskningsinköp!

Idag är en bra dag. Visst, den började med en mördande trist föreläsning om binjurarna och dess hormonutsöndring, men den blev bättre på hemvägen från föreläsningen när jag upptäckte att en av mina lokala affärer har utförsäljning på en massa öl med en rea på 25%... yes! Det hela ledde till att jag traskade ut med en del öl jag länge velat köpa men aldrig riktigt varken hade lust eller råd med...

Drie Fonteinen Straffe Winter
Mikkeller/Three Floyds Oatgoop
Mikkeller Spontanale
Amager Hr. Papsø
Amager Barrel Aged Series Imperial Stout


Kort sagt är det en sjuhelvetes bra lista... finns några andra öl som jag har kikat på, men dessa ska jag nog vänta på kanske ska sjunka en aning till i pris... de är fortfarande lite för dyra :P Denna utförsäljning innebär visserligen också att butiken kommer halvera sin ölhörna ungefär vilket givetvis är synd, men de har varit ganska dåliga på att ta in bra öl på sistone ändå, så jag överlever.

Ytterligare knep jag min sista flaska Oppigårds Drakens DIPA idag och måste säga att det verkligen är en av de bättre DIPA:s jag har druckit... all den tropiska frukt som gömmer sig i aromen på den gör mig bara så otroligt glad =D


För övrigt har jag beslutat att jag ska försöka posta i alla fall ett inlägg varje dag framöver... ibland kanske det bara blir en mening eller två och ibland längre, men jag har satt upp det som ett mål för mig själv så att ren lathet inte ska få mig att slut blogga.

Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar