2012/02/06

Ren njutning...

Det finns värre saker än att komma hem efter en fullständigt genomtråkig föreläsning, öppna sin growler Hunahpu aged on Virgin Oak Barrels och slappa framför datorn.

Ölen är en imperial stout från det fantastiska bryggeriet Cigar City från Tampa, Florida. Den här specifika grejen fick jag tag på via en liten minitrade jag gjorde idag. För två dagar sedan hölls en liten provning av olika rariteter i Odense och "slatten" på 30 cl som blev över från denna Hunahpu bytte jag till mig för en spottstyver. Svart som natten, något avslagen (kan man inte hjälpa med tanke på att det är en inte fylld growler, men det stör förvånansvärt inte) med massor av vanilj, ek, kryddighet (nejlika, kanel, anis) och en liten liten hint av chili tycker jag mig känna. Makalöst bra imperial stout... är otroligt glad över att jag fick prova den.

Mysigt med dunderstark öl så här när det är 10 minusgrader ute ^^

Utöver detta köpte jag två flaskor Green Flash West Coast IPA (klockren... redan hunnit sänka en flaska!) och en flaska De Struise/Three Floyds Shark Pants (ser fram emot att smaka, so bad) idag.

/Viktor

Oh yes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar