2012/04/23

Flasktappning

Nu inatt har jag tappat Kitchen Sink Pale (jag skrev om den här) på flaskor. Jag hade en hel back Norrlands Guld lättöl, som vaskades för att bereda plats för denna öl. Riktigt bra taktik tycker jag, en sådan back är billig på Coop Forum och det är praktiskt för förvaring av ölen sen.




Finns väl inte mycket att säga, förutom att den smakade rätt mesigt, lite intetsägande. Kaffet märktes inte alls, vilket inte var så förvånande då jag bara stoppade i 5 g bönor till 8 liter (jag visste sedan tidigare att 20 g var för mycket). Det som var underligare var att det knappt märktes någon humle i den heller, förutom beskan, och då stoppade jag ändå i en del.
Bitterhumle: 10 g Nelson, runt 30 IBU. Arom: 15 g Nelson + 40 g Amarillo, runt 12 IBU. I sekundären: 15 g Nelson + 5 g kaffebönor. Den luktade praktiskt taget inget heller, weird. Det kanske är så enkelt som att jag håller på att bli förkyld... Jag hoppades på en lättdrucken törstsläckare till sommaren, men den här är lite väl lättdrucken. Håller tummarna för förkylning, och att ölen visar sig vara roligare nästa gång jag provar den.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar