2011/04/14

Inför Belgienresan + Lite byten

Så... en dag till innan friheten i form av Påsklov infinner sig. Man kan inget annat säga än att det kommer bli absolut underbart. Speciellt med tanke på att jag och vänner kommer utföra en awesome ölresa till ölets mecka, Belgien, yaay!

Det finns otaliga ställen som vill besökas och otaliga ställen som inte kommer hinna besökas, dock så har jag en liten idé om hur det ska läggas upp. Det finns två barer, utanför Bryssel, som är vår bas, som måste besökas; De Heeren van Liedekercke i Liedekercke och Kulminator i Antwerpen. Dessa två barer är båda absurt högt rankade både på ratebeer och beeradvocates och är absoluta måsten att besöka. Utöver detta så finns det Moeder Lambik och Cantillons Bryggeri som måste besökas i Bryssel. Alla dessa ska besökas, sedan finns lite tid till annat. Bland annat är jag sugen på att besöka både Drie Fonteinen och De Cams blanderi (kan man säga så? :S), men även Picobrouwerij Alvinne (och De Struise för den delen, fastän detta inte kommer hända på grund av dess avlägsna belägenhet). Utöver dessa ställen ska det köpas öl i Bryssel också och hur allt ska hinnas, det kan jag verkligen inte lista ut.

Aja, det kommer gå som det går, oavsett vad vi hinner med och inte hinner med kommer det vara riktigt härligt! Men utöver Belgien så har jag annat på gång också. Ska skicka iväg ett paket (till två personer) med en sjuhelvetes massa öl till Florida för sjuhelvetes massa öl tillbaka.

Dessa skickar jag:

1 '05 Fou Foune
1' 03 Lou Pepe Geuze
1 '03 Lou Pepe Kriek
1 '05 Vigneronne
1' '11 Iris
1 '10 Mamouche
1 Black (Whiskey)
1 Black (Peated)
1 Beer Geek Brunch Weasel (Highland)
1 Spontanframboos
1 Barrel Aged Texas Ranger
1 Beer Hop Breakfast

Dessa får jag tillbaka:

3 Cigar City Bohr
2 Cigar City Hunahpu Imperial Stout
2 Cigar City Marshall Zhukov
2 Dogfish Head World Wide Stout
2 Bell's Expedition Stout
1 Avery The Czar
1 Weyerbacher Heresy

It's gonner be awesome...


Just ja, pallar inte länka alla olika öl till ratebeer... :/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar