2010/09/22

Födelsedagsinköp!

Yes! Jag fyller år idag och således ger jag mig själv en anledning att spendera för mycket pengar på för mycket öl!

I alla fall har dagens inköp varit följande:

Mikkeller/Brewdog - I Hardcore You: Imperial India Pale Ale som sägs vara helt löjligt
fantastisk av alla som har smakat den. Själv kan jag knappt vänta tills kylen har gjort den kall nog!

Mikkeller - Santas Little Helper 2010: Mörk belgisk ale som jag letat efter ett bra tag nu. Råkade snubbla över den när min ölbutik precis hade fått in nya öl från Mikkeller och var bara tvungen att köpa den.

Hair of the Dog - Rose: Belgisk tripel som nu inte bryggs längre. Är smaksatt med hibiskus och röd peppar, ska vara en intressant upplevelse har jag hört.

Dieu du Ciel - Dernière Volonté: En belgisk ale från det kanadensiska superbryggeriet, ser grymt fram emot denna.

Hoppin' Frog - Oak Aged Boris the Crusher Imperial Oatmeal Stout: Ölen med det manliga namnet är också en av världens bästa öl. Listades i top 50 över världens bästa öl år 2008 och ska vara superb. Återstå att se om den kan hävda sig mot giganter som Dark Lord, Dark Horizon 1st Ed. och Oak Aged Yeti. Denna köptes dock inte av mig själv utan var en present utav min fantastiska flickvän. TACKAR! :D


Här är de allihop, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar