2011/02/22

Awesome öl-byte

Har skrivit lite dåligt på senare tid, mest på grund av skola och skit. Men i varje fall. Kan hur som helst berätta att jag har snackat ihop mig med en amerikan som kommer till Köpenhamn på söndag. Jag har öl som han vill ha och han har öl som jag vill ha, logikens regler kräver att vi gör något åt saken. Ölen som ska bytas från min sida är 5 flaskor Cantillon Fou' Foune från 2005, som givetvis är en helt fantastisk öl, men dels så har jag smakat den och dels så går den inte åt så fort i Odense vilket gör att det nu fortfarande finns en drös av de kvar. De ölen som jag ska få för dessa fem 75 cl flaskor är följande (en flaska av varje):

Deschutes The Abyss '10
Surly Darkness '10
Three Floyds Dark Lord '09
Russian River Pliny the Elder (färskaste batchen)
Russian River Supplication '10
Founders KBS (Kentucky Breakfast Stout) '10
Bell's Expedition Stout '10
Hair of the Dog Doggie Claws
Dogfish Head Miles Davis' Bitches Brew '10 (första batchen ever)
Founders Nemesis '10

Detta nätta lilla byte gör mig fnittrig av bara tanken. Sju av dessa tio öl är smått legendariska och de görs i små batcher oftast enbart en gång per år (med undantag av typ Pliny). I alla fall kommer detta bli absurt nice. Ser mest fram emot att smaka på Pliny, Darkness och Expedition Stout men är även lyrisk över ett återbesök till Dark Lord.

LYCKA!

1 kommentar:

  1. Well. Bara en flaska Dark Lord hade mer eller mindre varit ett rättvist byte, jag är väldigt avundsjuk på dina "bonus-öl"

    SvaraRadera